Blazing

I fly, I fly high, I’m blazin', I’m blazin', feels like I’m blazin'

24 Februari

Kategori: Allmänt

Hej!

Idag har jag hunnit med en massa! Jag gick upp och tränade löpning i 40 min före föreläsningen, sedan han jag att köra ett gympass efter föreläsningen, jag var hem och käkade lunch, gjorde sysslor och städade, sen han jag till och med att fika med Josse och Julia. Helt fantastiskt!!! Jag kom på en finullig grej idag (eller snarare igår men jag genomförde det idag) vi har nämligen löpband på vårat gym, men vi har ingen tv som fungerar på dom. Så jag tog med min dator och ett gammalt pulsband, sedan spände jag fast min dator på löpbandet med pulsbandet! Jag vet, det var kanske inte ett genombrott i teknologin men den var en enkel lösning som gör att det är mycket roligare att träna löpningen nu när det är så isigt ute, så om man ens skulle fundera på att springa skulle man slå ihjäl sig ^^

Tyvärr ska skolan lägga ner vårat gratisgym. Vilket innebär att i slutet av nästa månad måste jag införskaffa ett gymkort. Har bott i Östersund i snart 2 år och har inte behövt ett gymkort under hela tiden jag har bott här (och ja, jag har tränat under hela tiden!) Men skolan har inte råd att ha kvar gymmet så nu får man göra som alla andra i denna stad... Kommer att sakna gymmet, vi har haft väldigt tur med att få ha ett gym! Hur man kände alla där, och man var aldrig för många där eftersom det bara är vi IVP:are som får vara där, var man först in på gymmet fick man spela sin egna musik i högtalarna och man kunde få hjälp av kunniga personer om man var osäker på övningar. Japp, KUNNIGA personer. Inte som folk på dom vanliga gymmen som tror sig kunna allt för att dom har tränat på gymmet i 3 år... Vi studerar detta och har belägg för det vi gör. Jag kommer att bli tokig om jag ska behöva höra "det tar bättre om du gör så" "du gör fel, man ska göra så" varje gång jag går till gymmet! Visst det finns säkert dom som kan sin sak på gymmen också, men jag har stött på många som bara snackar bullshit och tror sig kunna så mycket. Det är sådana personer som kan fucka up träningen för sådana personer som är ny och kanske inte kan så mycket. Dom predikar om hur dom tränar och hur det är det bästa sättet, visst det kanske funkar för dig men det betyder inte att det funkar på alla. Ohhhh, ni ser ju! Jag blir ju hur irriterad som helst bara av att prata om det...

Jaja, ska sluta prata om detta innan jag går igång på att diskutera dieter...

Så imorgon ska jag och brudarna fira Amanda som fyller år, sen ska vi gå på fifty shades of grey. Ja just ja! Har inga föreläsningar imorgon heller så det kommer nog bli en mysig dag.

Over and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: