Blazing

I fly, I fly high, I’m blazin', I’m blazin', feels like I’m blazin'

27 Januari

Kategori: Allmänt

Tjobreee!

Idag vart en riktigt lång dag i skolan, började kl 9 och jag gick inte hem förrän kl 17. Vi hade föreläsning från 9-12, sen käkade jag lunch medans jag läste artiklar till grupparbetet. Jag och Chris träffades kl 15 och jobbade med presentationen fram tills 17, sen bestämde jag mig för att göra kväll.

När jag kom hem hade Christian städat hela lägenheten, vilket var otroligt skönt! För annars hade jag fått städat köket när jag kom hem för att kunna laga mat x) haha
När jag kom hem tog jag på mig ett extra par byxor och ett par bättre skor, vände på klacken och gick till Storsjöbadet. Eller egentligen gick jag till kansliet som ligger precis nedanför badet, för att lämna tillbaka nyckeln till Östbergsbadet. Kan inte sluta att tänka på att jag har slutat att jobba! Det är så otroligt skönt, jag behöver verkligen vara ledig lite! Nu kan jag ju som sagt lägga allt fokus på skolan (i vanliga fall kan inte jag sitta på skolan till 17, för det är oftast då jag började jobba...)!

Imorgon börjar jag 10.15 så jag ska ta lite sovmorgon tänkte ja ^^ Har bara föreläsning till 12.00 så jag lär väll ska sätta mig med plugget direkt efter och sedan ska jag och Chris träffas igen för att få ännu mer gjort på våran redovisning. Vi ligger sjukt bra till! Redovisningen är tors-fre nästa vecka och vi är nästan klar med power pointen, samt att vi har hittat galet många artiklar som stödjer våra argumentationer. Känner mig nöjd med livet.

Oj, jag får inte glömma bort att ett träningspass sa klämmas in där emellan åh! hm... tänkte nog köra lite löpning imorgon. Fick ju en pulsklocka av Millan i julklapp som jag ska använda mig utav nu när jag ska springa. Kommer att bli toppen! Blir dock löpning på löpbandet då jag inte vet om jag vågar springa ute i detta väder.

Nu lät det ju som om det var hur kallt som helst, men det är det inte. Det är faktiskt ganska varmt, men det är svinhalt ute så jag föredrar löpbandet där jag har fotfäste ;)

Jag insåg idag att mitt löshår är rent kaos och att jag skulle vilja köpa nytt, men nu när jag har slutat jobba så är jag som vilken annan fattig student som helst och har inte råd med sådana extra lyxiga saker :( ska kolla om budgeten tillåter mig att handla det nästa månad!

jag har planer på hur jag vill göra med mitt hår nu, är ganska less på det svarta och vill göra någonting nytt. Så jag tänkte hellila! Varför inte liksom, kan nog bli jävligt läckert ;) Det jobbiga är ju att jag ska få ut den svarta färgen efter att ha varit svarthårig i snart 3 år... höhö, vill ju gärna ha håret helt efteråt också. För jag har äntligen börjat att spara ut det så nu är mitt hår nästan jämnlångt (vilket det inte har varit förut då jag älskar att klippa upp mitt hår extremt mycket). Så vet inte om jag vågar göra nått så drastiskt. Får se hur det blir med det. Har ju också varit grymt sugen på att klippa av allt och ha as kort, men vet inte om jag kommer att passa i det (är rädda att jag ska bli allt för lik en kille då...) och så har Christian hotat med att lämna mig om jag gör det XD haha
 
 
Det står mellan att göra den härliga ombren i rosa eller den snygga lila i två olika nyanser. What to do, what to do...?
 
Jaja, nu ska jag lägga mig så sktiver jag om det händer något spännande i min tråkiga vardag!
 
Over and out
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: