Blazing

I fly, I fly high, I’m blazin', I’m blazin', feels like I’m blazin'

5 Januari

Kategori: Allmänt

Jaha... då var det ett nytt år. Roligt? nja, inte speciellt. Har du nå nyårslöfte? Nope, och tänker inte fundera ut ett heller!

Januari är alltid en dryg månad. Alla pratar om hur dom ska förändra sina liv och att "detta år ska bli ett bra år". WTF!? Måste man vänta på ett nytt år för att kunna förändra sitt liv?! Jag orkar inte folk, jag orkar inte med att börja jobba igen, jag orkar inte med att börja skolan igen, orkar inte med mig själv... suck

Livet är inte lätt när man inte ens orkar med sig själv... haha
Jag fick ju "jullov" den 25 december så då tog jag mitt pick och pack och drog till Vemhån. Och vad menar jag med "jullov", jo vi var tekniskt sätt lediga från skolan men vi hade två viktiga rapporter som skulle in under denna så kallade ledighet. Så antingen har jag suttit och skrivit på rapporter eller så har jag suttit och haft ångest för att jag inte har skrivit rapporter. Där har ni mitt jullov. Kul va? Eh så hemskt har det väll egentligen inte varit, jag gillar bara att vara bitter ;) Har myst en massa med familjen, spelat bingolotto på uppesittarkvällen, öppnat julklappar (och jag tackar så hemskt mycket för dom! Helt underbart att få en extra slant i plånboken och alla andra roliga saker som man fick), har till och med hunnit att åkt bräda på björnriket med Christian. Vi passade på att träffa hans släckt då åh, så nu har jag träffat en massa morbröder och kusiner!

Vi firade dock nyår hemma i stan, vilket var otroligt roligt! Var längesedan jag hade sådär kul :D men mina favoritklackar tog sin sista dans den kvällen... till och med klacken gick av på den! Och NEJ! så fet har jag inte blivit, bara lite mullig, inget som borde bryta en klack iallafall.

Haha, ska sluta vara så bitter nu :) Jag lämnade in den sista rapporten idag och jag vart riktigt nöjd! Men Kerry kommer säkert hitta nått som jag måste komplettera ;) Så imorgon är jag helt ledig! Fantastiskt, för sen börjar skolan på onsdag... Tur att jag iallafall fick en dag ledigt på mitt jullov.

Imorgon står det massage på schemat. Då tänker ni, "fan va skönt att avsluta lovet med massage", jajo de skulle de ju vara. Men nu är det ju så att det är Millan och Philip som ska få massage av mig så att jag kan få bli klar med min massageutbildning nån gång. JUST JA, de har jag kanske inte berättat! Men jag har iallafall gått en massageutbildning i svensk klassisk massage. Ha, den du ;) Har anmält mig till nästa kurs nu som kommer äga rum i mars. Triggerpunktsutbildning ska jag gå ;) Har köpt bänk och allt!

Hm, finns det nått mer jag har missat att tala om? Jag menar jag har inte skrivit sen i augusti så det finns säkert lite att tala om.

Jag har försökt att få tag i min chef för att diskutera nästa termin. Vill nämligen inte jobba mer än 2 dagar i veckan eftersom jag vill hinna med plugget. Det var ju ändå därför vi flyttade hit :) Troligen ska jag sluta jobba helt tills jag börjar sista året. Vill ha fullt fokus på skolan då. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert jobba lite ändå ;) haha

Ja nu på onsdag så startar jag ju upp min 4 termin på universitetet. Jag har alltså gått igenom halva utbildningen redan! Vafan ska jag hitta på sen då? Jag är inte redo att börja jobba än! Det är mycket roligare att plugga än att jobba :) Det är synd att man är så fattig som student, annars hade jag nog studerat resten av mitt liv!!

Hur är det med Christian då? Jo men det är väll bra, han sitter vid datorn som vanligt. Dock har han hittat ett nytt spel, så nu är han ännu mindre intresserad av att umgås med mig... Och på tal om det! Jag insåg idag att jag har fan ingen hobby!!! När jag var klar med rapporten städade jag lite, tvingade Christian att laga middag och så åt vi middag medans vi kikade serier. Men när han gick för att spela igen satt jag där som en idiot i en dryg timme och kollade facebook och stirrade ut genom fönstret. Jag var beredd att gå och lägga mig 19.30 eftersom jag inte hade någonting att göra!!! Visst visst, det finns säkert någonting att göra, men inget som jag orkar att göra... Är så trött jämt!! :'( Förstår inte... Huvva

Så nu sitter jag i sängen 20.07 och bloggar eftersom jag inte har något bättre för mig. Men vad ska jag göra när jag är klar med det här då? Sova? Ne jag vet fan inte... Vi får se vad som händer. Hade min lillebror varit här hade vi kunnat hitta på någonting... Just ja Jeppe har flyttat in hos oss och det är fett chill, jag och jeppe kommer jättebra överens. Bruka spela spel eller kika anime tillsammans, värdens bästa bror! <3

Ne, nu ger jag upp så får vi se när jag skriver nästa gång! Gott nytt år allesammans!

Over and out

Kommentarer


Kommentera inlägget här: